Що таке ROAS: формула розрахунку та приклади

ROAS (Return on Advertising Spend) – це показник ефективності рекламної кампанії, який вимірює відношення доходу, отриманого від рекламної кампанії, до витрат на неї. В основі ROAS лежить ідея, що рекламна кампанія повинна приносити більше прибутку, ніж витрати на її проведення.

Я розповім, що це за показник, як його розрахувати та наведу кілька прикладів використання.

ROAS менше 100% – вкладення не виправдалися, кампанія пішла на збитки;

ROAS дорівнює 100% – реклама окупилася, але прибутку не принесла (пішла в нуль);

ROAS більше 100% – кампанія пройшла успішно та принесла прибуток.

Зазвичай співробітники порівнюють ці показники з кількох кампаній визначення найбільш вигідного джерела. І причому все це вважається не за конкретний період, а за весь час, що реклама була активна.

Навіщо ROAS потрібний

В той час, як інші показники показують ефективність за кліками, показами або залученим трафіку, ROAS орієнтується на розрахунок економічної ефективності реклами в цілому. За допомогою цього показника можна визначити рівень доходів, також успіх чи провал у застосуванні певних маркетингових прийомів чи технік. ROAS допомагає відповісти на питання, чи варто вкладати кошти в рекламу, а якщо варто, то в яку саме рекламну кампанію.

Формула розрахунку ROAS

Щоб розрахувати ROAS, потрібно використати таку формулу:

Приклади розрахунку

Приклад 1:
Витрати на рекламу складають 500 гривень, а виручка, отримана від рекламної кампанії, становить 2000 гривень. ROAS дорівнює 400%.

ROAS = Виручка / Витрати на рекламу = 2000 / 500 = 4

Приклад 2:
Витрати на рекламу складають 1000 гривень, а виручка, отримана від рекламної кампанії, становить 8000 гривень. ROAS дорівнює 800%.

ROAS = Виручка / Витрати на рекламу = 8000 / 1000 = 8

Приклад 3:
Витрати на рекламу складають 2000 гривень, а виручка, отримана від рекламної кампанії, становить 10000 гривень. ROAS дорівнює 500%.

ROAS = Виручка / Витрати на рекламу = 10000 / 2000 = 5

Приклад 4. Запускаємо в контексті групу оголошень із загальними витратами 200 000 гривень. У результаті вона приносить прибуток у розмірі 125 000 гривень. Тепер вважаємо ROAS і дивимося, що буде:

(125 000/200 000) * 100% = 62,5%

Приклад 5. Запускаємо контекстну рекламу з бюджетом 30 000 гривень. Дохід із неї становив 45 000 гривень. Щоб порахувати ROAS у цьому випадку, робимо таке:

(45 000/30 000) * 100% = 150%

Виходить, що показник ROAS для цієї кампанії становив 150% – це означає, що вона окупилася і навіть принесла прибуток.

Приклад 6. Тепер запускаємо рекламу в Google Ads з бюджетом $500. Наприкінці місяця прибуток з реклами склав $1800. Далі приступаємо до обчислення ROAS:

(1800/500) * 100% = 360%

Ця кампанія добре окупилася – на кожен вкладений у рекламу долар припадає прибуток у розмірі 3,6 долара.

Отже, з кожного витраченого долара на рекламу компанія отримує певну кількість доларів прибутку. ROAS дозволяє зрозуміти, наскільки ефективна була рекламна кампанія, і визначити, які кампанії та ключові слова є найбільш вигідними. Також ROAS допомагає маркетологам розподіляти бюджет на рекламу між різними кампаніями та каналами, зосереджуючись на тих, які приносять найбільший дохід.

Способи підвищення ROAS

Є кілька способів підвищення показника окупності рекламних вкладень (ROAS), і вони полягають у наступному:

    • Перевірити ще раз дані. Цілком можливо, що при складанні звітів якась інформація не була врахована, тому навіть для успішної кампанії може виходити збитковий показник.
    • Збільшити конверсію. Для цього рекомендується переглянути дизайн або принцип організації майданчика, на який залучається трафік. Вона має бути простою та зрозумілою для користувача, щоб той одразу здогадався, як оформляти замовлення-купівлю або подавати заявку.
    • Зменшення ціни за клік. Тут може допомогти доопрацювання рекламних креативів, перевіряти їх актуальність для обраної цільової аудиторії. Якщо ви вірно визначите ЦА і точно оціните попит на пропоновані товари або послуги, тоді такі показники, як CPC, CPM і CTR, знизяться, внаслідок чого окупність підвищиться.
    • Слідкувати за конверсією. Слід вчасно відключати рекламу на нерелевантних каналах і перерозподіляти бюджет, що залишився, на більш ефективні кампанії.
    • Переглянути витрати в компанії. Можливо, якісь постійні чи змінні витрати надмірно великі – їх часто можна зменшити чи зовсім ліквідувати.
    • Проведення аудиту рекламної кампанії: оцінити, які кампанії, ключові слова та оголошення приносять найбільшу виручку та зосередитися на них.
    • Відслідковування конверсій та відмов: вимірювати, які ключові слова та кампанії приносять найбільше конверсій та які мають високий показник відмов. Потім зосередитися на оптимізації тих ключових слів, що показують високі конверсії, або виключити ті, які мають високу відмовність.
    • Виключення непотрібних ключових слів та кампаній: видаляти зі списку ключові слова та кампанії, які не приносять відповідного результату.
    • Підбір правильної метрики: ROAS не завжди є найкращим показником ефективності рекламної кампанії, тому можна розглянути інші метрики, такі як конверсії на сторінку продукту або кліки на номер телефону.
    • Підвищення якості аудиторії: вибір цільової аудиторії, яка зацікавлена у вашому продукті або послузі, допоможе знизити витрати на рекламу та підвищити ROAS.
    • Покращення сторінки продукту: оптимізувати сторінку продукту, щоб збільшити шанси на конверсію та знизити відмовність.
    • Тестування різних варіантів оголошень та лендінгу: проводити A/B-тестування, щоб знайти найефективніші варіанти оголошень та лендінгу, що приводять до більшої кількості конверсій.
    • Використання різних типів реклами: варто спробувати використання різних типів реклами, таких як рекламні банери, текстові оголошення, реклама на YouTube тощо.
    • Збільшення бюджету: при достатньо високому ROAS можна збільшити бюджет рекламної кампанії, щоб залучити більше аудиторії та збільшити виручку.
    • Постійна оптимізація: ROAS може змінюватися з часом, тому необхідно постійно проводити аналіз та оптимізацію рекламної кампанії, щоб зберігати високий показник ефективності.

Окупність реклами залежить від величезної кількості факторів. Насамперед це затребуваність просувається серед представників цільової аудиторії. Перерахувати всі ці параметри практично нереально, проте ROAS допоможе визначити, чи правильний напрямок та стратегію просування ви обрали.

Борис Містряков

Експерт з платної реклами та SEO-аналітик, консультант. Завжди в курсі нових тенденцій.

Інші новини
Підписатися
Сповістити про
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі